Nowe możliwości zakupów w Google: personalizacja, śledzenie cen i wirtualne przymierzanie

Personalizowane śledzenie cen – większa kontrola nad zakupami

Google wprowadza dziś szereg nowości dla użytkowników wyszukiwarki, które mają ułatwić zakupy online. Najważniejszą z nich jest udoskonalony system śledzenia cen. Od teraz można samodzielnie ustawić próg cenowy, przy którym chcemy otrzymać powiadomienie o promocji. Dotychczas narzędzie informowało tylko o „znaczącym spadku ceny”. Teraz jednak opcja „Powiadamiaj mnie tylko poniżej konkretnej ceny” pozwala skorzystać z suwaka i samodzielnie określić, kiedy system ma nas zaalarmować.

Nowa funkcjonalność pozwala również śledzić ceny wybranych wariantów produktów – na przykład konkretnego koloru lub rozmiaru. Produkty objęte śledzeniem będą oznaczone specjalnym symbolem Gemini. Dzięki temu użytkownicy mają jeszcze większą kontrolę nad zakupami i mogą szybciej reagować na interesujące okazje.

Wirtualne przymierzanie ubrań – zobacz siebie w nowym stylu

Kolejną przełomową innowacją, którą Google zaprezentował podczas konferencji I/O 2025, jest funkcja wirtualnego przymierzania ubrań. Po fazie testów w Search Labs, narzędzie to jest obecnie udostępniane użytkownikom w Stanach Zjednoczonych. Dzięki niemu każdy może sprawdzić, jak wybrany strój będzie prezentować się na jego własnej sylwetce.

Aby skorzystać z tej możliwości, wystarczy otworzyć kartę produktu w Google, kliknąć przycisk „przymierz” i wgrać własne zdjęcie całej sylwetki – bez innych osób w kadrze i z dobrą jakością oświetlenia. Sztuczna inteligencja Google analizuje fotografię i prezentuje wizualizację wybranego ubrania na użytkowniku, uwzględniając naturalne układanie się materiałów na różnych typach ciała. Wcześniejsze rozwiązania z 2023 roku pozwalały na przymierzanie ubrań jedynie na wybranych modelach – teraz każdy może zobaczyć efekt na sobie.

Jesienią nowość – generowanie stylizacji i inspiracji z AI

Google nie zwalnia tempa i już zapowiada kolejną funkcję, która pojawi się w trybie AI Mode tej jesieni. Nowa technologia pozwoli „eksplorować inspiracje do stylizacji i aranżacji wnętrz”, korzystając z bazy 50 miliardów produktów w Shopping Graph. Dzięki technologii wizualnego dopasowania AI będzie generować propozycje ubrań i dodatków na podstawie opisów użytkowników, a następnie podpowiadać realne produkty zbliżone do wygenerowanych obrazów.

Przykładowo, jeśli użytkownik wpisze w wyszukiwarkę „zielona zwiewna sukienka na przyjęcie w ogrodzie”, tryb AI stworzy serię wizualizacji takich sukienek, z których można wybrać tę najbliższą swoim oczekiwaniom. Następnie Google wyświetli realne oferty sklepów internetowych z podobnymi produktami.

To podejście różni się od tradycyjnego przeglądania inspiracji na platformach typu Pinterest, gdzie często trudno znaleźć rzeczywiste odpowiedniki zaprezentowanych tam stylizacji. W Google AI Mode użytkownicy zyskają dostęp do rzeczywistych produktów, jednak należy pamiętać, że wygenerowane na początku obrazy są tylko przykładowymi wizualizacjami i nie zawsze będą miały swoje odpowiedniki w sklepach.

Google stawia na AI w zakupach online

Ostatnie zmiany pokazują, że Google coraz odważniej wykorzystuje sztuczną inteligencję, aby ułatwić użytkownikom podejmowanie decyzji zakupowych. Personalizacja powiadomień cenowych, śledzenie konkretnych wariantów produktów, możliwość wirtualnego przymierzania oraz generowanie wizualnych inspiracji mają sprawić, że zakupy online staną się bardziej intuicyjne i dopasowane do indywidualnych potrzeb użytkowników. Wszystkie opisane funkcje stopniowo trafiają do użytkowników, a kolejne innowacje Google zapowiada już na najbliższą jesień.